Mei 2016 vond het 17de corporate video festival plaats. 372 inzendingen dingden mee naar een award. Uit de inzendingen kunnen bepaalde trends worden afgeleid. Jaar na jaar daalt de lengte […]
Mei 2016 vond het 17de corporate video festival plaats. 372 inzendingen dingden mee naar een award. Uit de inzendingen kunnen bepaalde trends worden afgeleid.
Jaar na jaar daalt de lengte van de inzendingen. In 2016 is twee op de drie films korter dan 3 minuten. In 2010 ging dit slechts om 26%.
De corporate website vormt een voor de hand liggend kanaal om online materiaal te plaatsen. Daarnaast neemt het belang van social media en online videokanalen sterkt toe. Drie kwart van de films is op minstens 1 van deze kanalen te vinden. In 2014 was dat maar de helft.
Corporate video’s worden geproduceerd met heel verschillende budgetten, van 200 tot 100.000 euro. Het gemiddelde budget van de ingezonden films was 11.398 euro.
Storytelling wint aan belang.
In meer dan 20% van de inzendingen zitten humoristische elementen.
27% van de inzendingen maakt gebruik van testimonials. Getuigenissen van klanten of medewerkers geven je bedrijf een menselijker gelaat.
Met deze promotiefilm voor de boerenbond sleepten we een nominatie in de wacht voor het Corporate Video Festival:
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.